Kandidat Farrokh Jafari

På listens fjerdeplads opstiller Farrokh Jafari, 53 år, 33 år af disse i Danmark, heraf de sidste 11 år i Birkerød. Elektroingeniør og arbejder som ledende ingeniør. Har i en årrække været aktiv i antiracistisk arbejde. Uddannet elektroingeniør og med et job som ledende ingeniør. Har i en årrække været aktiv i antiracistisk arbejde. Vil blandt andet arbejde med vedvarende energi – vindmøller, solceller, jordvarme, varmepumper, osv. En velstående kommune som Rudersdal kan virkeliggøre alle mulige ideer. Går med en drøm om at sætte husstandsvindmøller op på toppen af de høje træer i haven og bruge strømmen fra dem til at drive jordvarmanlægget. Tror på, at det er muligt lokalt, i Rudersdal kommune, at virkeliggøre alle mulige ideer til at reducere ressourceforbruget og at dække energibehov udelukkende af vedvarende energi. Vi skal passe på vores fælles jord, som de riges umættelige krav om uhæmmet vækst har bragt ud af balance. Politiske mærkesager: Vedvarende energi og grøn omstilling