Åbenhed omkring hvordan Enhedslisten Rudersdal finansierer sin valgkamp i år

16. november 2017

Enhedslisten Rudersdal vil gerne bidrage til åbenheden omkring finansiering af vores valgkamp. Begynd med at gå ind og vælge punktet: “Kontakt os/Om os” i menuen på denne webside. Du kan her finde vores 3 sidste årsregnskaber – og se hvor vores indtægter kom fra i hvert af årene 2014-2016. Vores regnskab for 2017 kommer til at ligne de tidligere regnskaber. Vi får heller ikke i år penge fra kilder udenfor kredsen af Enhedslistens medlemmer. Vores byrådsmedlem, Jacob Jensen, kommer også i år til at indbetale omkring 12.000 kr. i partiskat af sit honorar som medlem af kommunalbestyrelsen. Joachim Lange kommer i år til at betale ca. 10.000 kr. i partiskat af en indtægt for et borgerligt ombud. Farrokh Jafari og Peter Ussing giver hver et frivilligt bidrag på henholdsvis 3.000 kr. og 2.000 kr. Og så får vi ca. 10.000 kr. som en andel af vores lokale medlemmers partikontingenter. Endelig får vi ca. 6.500 kr. i stemmepenge fra Rudersdal kommune – altså et partitilskud fra kommunen baseret på det antal stemmer vi fik ved sidste valg. Ingen af vores kandidater modtager nogen anden form for bidrag til deres personlige valgkamp – vi finansierer alle aktiviteter til valgkampen ud af afdelingens kasse. Vi får ikke penge fra erhvervsvirksomheder, erhvervsklubber, organisationer eller via konti i skattely!

Peter Ussing, kandidat for Enhedslsiten Rudersdal.

Dette læserbrev er sendt til Rudersdalavis og Frederiksborg Amts Avis