Generalforsamling 2023

Referat af afdelingsgeneralforsamling i Enhedslisten Rudersdal. Lørdag d. 25. februar 2023, på Kulturcenter Mariehøj, Holte.

Til stede: Stine, Nanné, Peter U., Lennart, Hanne, Jørn L., Christoffer, Anders, Aleksandra og Lisette

Afbud fra: Finn, Jørn H., Anne, Mia, Alice, Peter O.

1. Valg af dirigent og referent

Stine blev valgt til dirigent og Lisette til referent.

1. Godkendelse af dagsorden.

Dagsorden blev godkendt

1. 3.    Vedtægtsændringer (opdatering af vedtægterne fra 2005).

Forslag til vedtægtsændringer var fremsendt sammen med indkaldelsen. § 9 blev præciseret med følgende ordlyd: ”Regnskabet revideres af op til to kritiske revisorer”. Herefter blev vedtægtsændringerne enstemmigt vedtaget.

1. Afdelingsbestyrelsens beretning.

Bestyrelsens organisatoriske beretning var fremsendt sammen med indkaldelsen. Lisette fremlagde beretningen og med en tilføjelse om, at vi deltager i enhedslistens regionale møder i Region Hovedstaden, bl.a. om trafik og mobilitet, blev beretningen godkendt. (beretningen vedlægges som bilag)

Christoffer fremlagde den kommunalpolitiske beretning mundtligt. Beretningen blev godkendt. (beretningen vedlægges som bilag). Christoffer fortalte desuden, at han oplevede et godt samarbejde og gode relationer til alle partier i KB.

Stine foreslog at vi opbygger en vidensbank, der involverer flere medlemmer, til støtte for kommende forslag Christoffer arbejder med i sit KB arbejde. Vi talte desuden om den kollektive trafik i Rudersdal bl.a. busruters tilslutning til letbanen, og kollektiv trafik på tværs af kommunen. Aleksandra vil evt. skrive om dette. Der var forslag om medlemsmøde om kollektiv trafik.

1. Godkendelse af det reviderede regnskab.

Peter U. fremlagde det reviderede regnskab.  Han bemærkede valgkampudgifterne, der havde været høje bl.a. på grund af annoncering. Afdelingens konto har været anvendt til fælles valgkampudgifter og bidrag sammen med hele Nordsjælland. Beløbet på ca. 8.000 der står på vores konto, er bundet til fælles valgkampudgifter i Nordsjælland.

1. Indkomne forslag (der er ikke kommet flere forslag). Vedtagelse af arbejdsplan for det kommende år (bilag 6a og 6b)

Arbejdsplan og mødeplan blev fremlagt af Lisette. Begge dele tages til efterretning, og vi må jævnlig evaluere planen på vores medlemsmøder. (Arbejdsplan og mødeplan vedlægges som bilag – mødeplanen separat på hjemmesiden, så medlemmer kan følge med i kommende møder og arrangementer)

1. Budget for det kommende år.

Budgettet var fremsendt sammen med indkaldelsen. Budgettet har medtaget udgifter til evt. valgkamp allerede i 2023, men vi må spare op til kommende valgkampe. I regnskabet 2022, havde vi en regulering af partiskatten, det vil også kunne forekomme i 2023. herefter blev budgettet godkendt.

1. Valg af afdelingsbestyrelse. Valg af 2 suppleanter om muligt.

Som kontaktperson valgtes: Lisette Jespersen, som kasserer: Peter Ussing, øvrige medlemmer: Aleksandra Spangsege, Stine K. Andersen og Christoffer Jexen. Som suppleant: Hanne Nicolaisen

1. Valg af revisor

Jørn Langendorff valgtes

1. Valg af delegerede til enhedslistens årsmøde (pinsen 2023)

Som delegeredes valgtes: Stine K. Andersen og Christoffer Jexen. Aleksandra Spangsege valgtes som 1. suppleant og Peter Ussing som 2. suppleant.

1. Valg af delegerede til regionsrepræsentantskabet i Region Hovedstaden

Som delegerede til regionsrepræsentantskabet valgtes: Lisette jespersen og Lennart Bjarking. Som suppleant valgtes Mia Østergård.  (Mia deltog ikke, men havde på forhånd bekræftet at hun gerne ville genvælges)

Vi holder 1. maj møde sammen med S og SF. 1. forberedelsesmøde med repræsentanter fra de tre partier er hos Lisette torsdag den 2. marts. Vi talte desuden om at flere kan være aktive på sociale medier og skrive læserbreve. Ang. Plakatopbevaring, arbejder Anders på at indrette loft over garage. Herefter takkede dirigenten for de aktive medlemmers indsats i året der er gået.

En god generalforsamling, også med bidrag af mad og drikke, kage og kaffe.

Referent: Lisette Jespersen                                              Dirigent Stine K. Andersen