Vedbæk Havnedag

Vedbæk havnedag er en absolut familiedag, og normalt ikke lagt an på politisk oplysningsarbejde, men vi synes da, at når det nu er valgår i år, er det også vigtigt at familier har mulighed for at få indblik i de politiske strømninger som måske fremover skal styre vores dagligliv. Vi har derfor til dagen iscenesat et “Speakers Corner”, som kan være med til at indlede valgkampen på en lidt uhøjtidelig måde, men dog nærværende.

Vi har henvendt os til de lokale vælgerforeninger for, at hører om de vil være med på “spøgen” og har fået positive tilbagemeldinger fra næsten alle. Hver Politikker får 10 min. taletid og det står hver enkelt repræsentant frit for, hvad vedkommende vil tale om, vi formoder, at det naturligvis vil omhandle det der ligger dem mest på sinde.

Både før og efter talernes indlæg vil der være mulighed for at få politikerne i tale og uddybe/diskuterer eventuelle guldkorn, ideologier m.m. der vil også være forskellige politiske repræsentanter fra vælgerforeningerne til sted til også at oplyse om partiprogrammer og politiske planer.

“Speakers Corner” begynder kl. 11.00 med indlæg af Claus Hjort Frederiksen.

Talerække:

Venstre Claus Hjort Frederiksen 11.00

SF Peter Westermann 11.15

Konservative Casper Strunge 11.30

Liberal Alliance Anders Samuelsen 11.45

Enhedslisten Maria Gjerding 12.00

Kristen Demokraterne Stig Grenov 12.15

Radikale Venstre Marie-Louise Andreassen 12.30

Socialdemokraterne Kristine Thrane 12.45

Dansk Folkeparti afbud da de har landsmøde samme dag

Vi håber, at I vil komme og dække både vores havnedag, men i særdeleshed dette Speakers Corner, som nok skal blive en fornøjelig og interessant tyvstart på valkampen.

Vedbæk Havnedag

På udvalgets vegne